توضیحات دوره
معاونت آموزش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار میکند
وبینار رایگان تخصصیتحول در طراحی و ساختوساز مجازی (VDC)
زمان و ساعت برگزاری دوره: ساعت 14 الی 17 یکشنبه 25 شهریور 1403
وبینار رایگان تخصصی
تحول در طراحی و ساختوساز مجازی (VDC)
معرفی ابزارهای Enscape, Lumion, Twinmotion, Unreal Engine
زمان و ساعت برگزاری دوره: ساعت 14 الی 17 یکشنبه 25 شهریور 1403با ارائه گواهینامه حضور برای افراد حاضر در وبینار
اهداف برگزاری:
اهداف برگزاری:
در این وبینار تخصصی، به بررسی نقش و اهمیت ابزارهای پیشرفته تجسم سهبعدی در فرآیندهای طراحی و ساخت و ساز مجازی (VDC) خواهیم پرداخت Enscape، Lumion، Twinmotion و Unreal Engine از جمله نرمافزارهایی هستند که توانستهاند با ارائه قابلیتهای منحصر به فرد، فرآیندهای VDC را بهبود بخشیده و همکاری میان تیمهای مختلف را تسهیل کنند این وبینار به شما کمک میکند تا با امکانات و کاربردهای هر یک از این ابزارها در راستای افزایش کارایی، دقت و هماهنگی در پروژههای VDC آشنا شوید و بهترین انتخاب را برای نیازهای پروژههای خود داشته باشید.
سرفصلهای وبینار:
1 ) مقدمه و معرفی VDC در صنعت ساخت و ساز:- تعریف و اهمیت VDC در مدیریت و اجرای پروژههای ساخت و ساز
- تفاوتهای کلیدی بین BIM و VDC
- نقش تجسم و رندرینگ در ارتقای فرآیندهای VDC
2 ) نقش Enscape در بهبود فرآیندهای VDC:
- معرفی Enscape و یکپارچگی آن با ابزارهای VDC مانند Revit
- مزایای Enscape در افزایش سرعت و کارایی تجسم مدلهای VDC
- مطالعه موردی: استفاده از Enscape در پروژههای واقعی VDC
3 Lumion (تجسم واقعگرایانه و هماهنگی در VDC
- امکانات Lumion برای رندرینگ سریع و واقعگرایانه در محیطهای VDC
- نحوه ارتباط و هماهنگی Lumion با مدلهای VDC
- نمونههای موفق از استفاده Lumion در پروژههای VDC
4 Twinmotion (ابزار تعاملی برای تیمهای VDC
- معرفی Twinmotion و قابلیتهای آن در بهبود تعامل و هماهنگی تیمهای VDC
- مزایای استفاده از Twinmotion برای تجسم زنده و ارائه مدلهای VDC
- مقایسه کیفیت و کارایی Twinmotion با سایر ابزارها در محیط VDC
5 Unreal Engine (توسعه تجربیات واقعیت مجازی و تعاملی در VDC
- معرفی Unreal Engine و کاربردهای آن در توسعه واقعیت مجازی و تعاملی برای پروژههای VDC
- نحوه ایجاد محیطهای تعاملی و تجربیات واقعیت مجازی برای تیمهای VDC
- مثالهایی از پروژههای موفق با استفاده از Unreal Engine در زمینه VDC
6) مقایسه نهایی و جمعبندی ابزارها در فرآیندهای VDC
- تحلیل و مقایسه ابزارهای Enscape، Lumion، Twinmotion و Unreal Engine در فرآیندهای VDC
- راهنمایی برای انتخاب بهترین ابزار تجسم در راستای نیازهای VDC پروژه
- بررسی آینده ابزارهای تجسم در توسعه VDC
مخاطبان وبینار:
ارائه دهنده مطالب:
مهندس قاسم آریانی :
-
دانش آموخته رشته های مهندسی عمران، و تکنولوژی معماری
-
مشاور در تدوین دستورالعملهای مدلسازی اطلاعات ساخت (BIM)
-
منتخب Expert Elite در سال 2018 توسط شرکت Autodesk
-
عضو تیم توسعه دهنده نسخههای قبل انتشار Revit از سال 2016 برای شرکت آتودسک
-
سخنران کنفرانسهای متعدد بینالمللی BIM
-
مدرس و پیادهسازی کننده BIM در شرکت ها و سازمانهای متعدد
-
مولف و مترجم کتب متعدد نرمافزارهای Revit
نظرات